Czym napełnia się korki pneumatyczne?

Korki pneumatyczne to bardzo praktyczne akcesoria, bez których usuwanie awarii wodno-kanalizacyjnych byłoby bardzo trudne. Znajdują się one na wyposażeniu różnego typu podmiotów świadczących naprawy w branży budowlanej, hydraulicznej i przemysłowej. Czym napełnia się korki pneumatyczne?

Korki pneumatyczne – zabezpieczenie wycieku wody

Korki pneumatyczne do rur są przeznaczone do tymczasowego uszczelniania rurociągów i innych systemów znajdujących się pod ciśnieniem. Są one zwykle używane w sytuacjach, w których trzeba zatrzymać lub ograniczyć przepływ ścieków, na przykład podczas prac konserwacyjnych lub naprawczych. Korki pneumatyczne występują w różnych kształtach i rozmiarach po to, by znajdowały zastosowanie w rozmaitych układach. Czym wypełnia się korki pneumatyczne? Głównie powietrzem. Robi się to po to, aby lepiej móc kontrolować ciśnienie powietrza i zapewnić bezpieczne dopasowanie korka do rury. Jeżeli ciśnienie jest zbyt niskie, korek może nie utworzyć szczelnego zamknięcia i umożliwić wydostanie się ścieków na zewnątrz, powodując nieodwracalne szkody. Zbyt wysokie ciśnienie może z kolei spowodować uszkodzenie korka lub otaczających go rur. 

Gdzie najczęściej spotyka się korki pneumatyczne?

Korki pneumatyczne to niewielkie urządzenia, które znajdują zastosowanie w przypadku różnych układów wodno-kanalizacyjnych czy studzienek. Dzięki nim można zablokować niechciany wyciek wody czy ścieków i skutecznie naprawić powstałą awarię. Są one nieodzowne przy wszelkiego rodzaju pracach konserwacyjnych. Podczas napełniania korka powietrze powinno być wprowadzane powoli, aby zapewnić utrzymanie ciśnienia w zalecanym zakresie. Następnie należy ponownie napełnić korek, ale powietrze powinno być wprowadzane wolniej. Po napełnieniu korka należy go sprawdzić, aby upewnić się, że uszczelnienie jest odpowiednie i że nie ma wycieku. Należy to zrobić za pomocą ciśnieniomierza, który mierzy ciśnienie wewnątrz korka. Jeżeli ciśnienie jest niższe od zalecanego, należy wypuścić korek i napełnić go ponownie. Na koniec należy sprawdzić, czy na korku nie ma śladów uszkodzeń lub zużycia. 

redakcja serwisu

Dodaj komentarz

Back to top