Przedsiębiorcy próbują różnymi kanałami dotrzeć do potencjalnych odbiorców, a przez to budować świadomość i rozpoznawalność marki. Nie czekają, aż klient ich znajdzie, tylko sami wychodzą naprzeciw, a nawet… wyjeżdżają. Reklama umieszczana na pojazdach jest bowiem jedną z wielu metod promocji. Czy warto się na taką inwestycję zdecydować?
Inwestycja jednorazowa o długofalowym działaniu
Czas antenowy w mediach wykupuje się na określonych warunkach i tylko o ustalonej porze przekaz dociera do odbiorców. Reklama w mediach o większym zasięgu będzie lepszym wyborem dla podmiotów działających na dużym obszarze kraju, z kolei podmioty lokalne powinny mocniej skupić się na działaniach realizowanych w najbliższym regionie.
Jakie nośniki reklamy wówczas wybrać? Ulotki, mailing, gadżety z logotypem…? Jeśli grupa docelowa jest konkretna i łatwo ją określić, wówczas te metody na pewno się sprawdzą. Jeśli natomiast z usług przedsiębiorstwa korzystają przedstawiciele różnych grup społecznych, wtedy lepiej postawić na reklamy zewnętrzne, dzięki którym nośnik ma szansę zostać zauważony przez szersze grono osób. Banery, billboardy, plakaty, a także reklama na pojazdach w Warszawie będą odpowiednie dla stołecznych firm pragnących zaistnieć w przestrzeni miasta.
Mobilna reklama umieszczana na samochodach posiada pewien niepodważalny atut. Folię aplikuje się jednorazowo, a służyć może od kilku do nawet dziesięciu lat, o ile przestrzega się zasad prawidłowej pielęgnacji auta pokrytego taką reklamą. Nakłady finansowe ponosi się zatem głównie podczas projektowania i naklejania folii, a świadomość marki tworzy się przez dekadę.
Strategia wpływająca na rozpoznawalność marki
Nie da się ukryć, że oklejanie samochodu folią sprzyja poszerzeniu kręgu potencjalnych odbiorców. Wszędzie tam, gdzie pojawi się pojazd będący nie tylko środkiem transportu, ale jednocześnie mobilnym źródłem informacji o usługach lub produktach, ludzie zetkną się z tą ofertą. Można więc promować się w każdym miejscu, przez całą dobę, nie ponosząc przy tym dodatkowych kosztów.